Sunkiųjų automobilių gedimai

Vilkikų supirkimasSugedusių vilkikų supirkimas – egzistuojantis dalykas, nes ne kiekvienas savininkas ryžtasi taisyti sugedusius vilkikus ar sunkvežimius. O kodėl genda šios mašinos?

Savivarčių gedimas

Kaip žinia, savivarciai labai praverčia statybose ir žemės ūkyje. Tačiau kada jie išeina užtarnauto poilsio arba remonto? Kadangi savivarčio priekaba yra ilga ir hidraulinis stūmoklis stumdamas priekabą į viršų, svoris būna labai didelis, tai būna taip, kad sulūžta hidraulinis stūmoklis. Kitaip tariant sugenda hidraulika. Kaip tokio gedimo išvengti? Reikia priekabą pastatyti kuo lygesnėje vietoje ir svorį išvertinėti neskubant. Atsižvelgti, kad priekabai savivarčio kylant į viršų, nebūtų stipraus vėjo, kuris galėtų nuversti priekabą. Vengti ir šlapio smėlio, kuris galėtų užstrigęs laikytis priekaboje, ir ilgai laikytis. Nes šlapias smėlis yra daug sunkesnis nei sausas. Ypač šiems sunkvežimiams reikalinga, kad ant posūkio jie nenuvirstų. Todėl turi būti kuo platesni ratai, tuomet bus mažesnė tikimybė ant posūkio sunkvežimiui važiuojant nuvirsti į šoną. Labai naudinga, kuomet yra sudiegta anti praslydimo sistema.

Vilkikų gedimai

Gali būti gedimų greičių dėžėse, kadangi dvylikos tonų ar net sunkesnius krovinius norint išjudinti iš vietos reikia daug bėgių. Taip pat greičių dėžėje esantys pagreitintojai ir palėtintojai gali sugesti. Pats sunkvežimis turi būti tvarkingai eksploatuojamas, tokius defektus pašalinti reikėtų laiku. Nors greičių dėžės tvarkymas yra ilgas procesas, tad labai nepatogu, kai sugenda tolimųjų reisų vairuotojų vilkikų greičių dėžės. Tuomet tenka siųsti kitus vairuotojus su kitais vilkikais. Tuomet permesti krovinį (jeigu jis negendantis, tuomet gerai) ir kažkur tempti vilkiką sutaisymui.

Kaip vilkikai patenka į avarijas

Kadangi yra didelis svoris, tai sunkvežimio ir vilkiko negali sustabdyti taip greitai, tarsi traukinio. Jeigu yra avarinė situacija, jis įsibėgėjęs negali lengvai sustoti. Stabdžiai stabdo ir sunkvežimį, ir puspriekabę. Dėl to vieni stabdžiai gali stipriau stabdyti, kiti mažiau, ir atsiranda stumdymo netolygumas, kuomet taip staigia stabdoma. Ir tai gali būtent sukelti avarinę situaciją, kuomet taip netolygiai stabdoma – gali sumėtyti, nučiuožti, praslysti ar net apsisukti vietoje. Norint išvengti tokių vilkikų avarijų, reikėtų protingai išdėlioti svorį. Svoris turėtų būti kuo arčiau sunkvežimio, o ne būti sunkvežimio puspriekabės gale. Labai dažnai tempiant cisternas būna avarija, kadangi esant nepilnai užpildytai cisternai būna teliūškavimas skysčio. Ir ant staigesnio posūkio gali skystis persimesti į vieną pusę ir perversti auto transportą ant šono. Taip kartais nuvirsta ir neužpildytos pilnai gaisrinės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *