Automobilių istorija

Dabartinės dalys automobiliams yra gerokai pasikeitusios nuo tų, kokios būdavo pačioje pradžioje. Visada pirmtakas yra tarsi idėjos užuomazga, o jeigu idėja gera – tai ji yra pasigaunama visų mechanikų, kūrėjų ir tobulinama tol, kol iš jos atsiranda masinė produkcija. Kaip viskas prasidėjo?

Garo mašina – perversmas technikoje

Dalys pigiauDabar tokios dalys automobiliams jau nėra gaminamos, kokios buvo tuomet, kai atsirado garo mašina. Mes dabar kalbame apie perėjimą prie elektromobilių ir kitokios energijos panaudojimo mašinai, tačiau pati pradžia visgi yra susijusi su garo mašinos atsiradimu. 1775 metais buvo pagamintas garo automobilio modelis, o jį nulėmė tai, kad prieš keletą metų kaip tik mokslininkas Džeimsas Vatas buvo išradęs garo mašiną. Tad jau po kelių metų prasidėjo ir eksperimentai tą modelį panaudojant įvairių būsimų išradimų mechanikoje. Kažkas ėmė naudoti triračio vežimėlio važiavimui, kažkam pagaliau pavyko ir keleivinį vežimėlį pagaminti. To meto žmonėms buvo be gali keista patikėti, kad iš tiesų kada nors kažkas galės turėti tikrą mašiną, kuri savaime, be jokių arklių, galės vežti žmones, kur jie nors. 1862 m. N. A. Otas išrado jau tokio variklio principą, kurio modeliu tobulinamu vėliau buvo pagaminti ir normalūs mašinų varikliai. Pirmasis pademonstruotas variklis buvo dyzelinis, ir jame dujos stumdomos laisvai judėjo, 1885 metais buvo išrastas karbiuratorius. Pastaroji auto dalis niekaip jau nebūtų randama jokiose auto dalių parduotuvėse, nes karbiuratoriai nors ir buvo gana ilgai naudojami, tačiau jau dabar yra visiškai išėję iš apyvartos.

Pirmosios mašinos

Tad po to, kai buvo išrastos esminės dalys, ėmė iš jų lipdytis ir pirmieji automobiliai. Pagal išradėjų pavardes vėliau atsirado ir mašinų firmų pavadinimai, ir tam tikri degalų tipų pavadinimai. Pvz., Karlas Bencas užpatendavo pirmąjį automobilį, o Rudolfas Dyzelis prisidėjo prie dyzelino išradimo.

Nesėkmės

Deja, pirmieji automobiliai būdavo labai nesaugūs. Dažnai tiesiog užsiliepsnodavo variklis su kuru, taip pat ir nebuvo jokių normalių saugos sistemų. Pirmosios mašinos net neturėjo kėbulo. Jos atrodė kaip karietos, tačiau jau prie jų nebūdavo arklio – vežimėlis važiuodavo pats. Jos būdavo atviros ir tiko labiau pramogai negu normaliai kelionei. Lietuvoje mašinos ėmė dažniau važinėti tik 20 a. viduryje, dar gana ilgai mašinos keitė įprastą važiavimo būdą – arklius ir vežimus. Kartais ir dabar dar galima kaime pamatyti arklių tempiamą vežimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *